FC Barcelona wzmocni budżet nowymi kontraktami. Kolejni sponsorzy na pokładzie

FC Barcelona idzie za ciosem w walce o stabilność finansową – klub finalizuje właśnie dwie nowe umowy sponsorskie, które mają poprawić jego sytuację na rynku. Jeszcze nie opadły emocje po sfinalizowaniu kontraktów na lożę VIP i reklamę na koszulkach treningowych, a już na horyzoncie widać kolejnych potężnych partnerów. Wszystko zostanie postawione na ostrzu noża podczas najbliższego głosowania socios.
FC Barcelona nie zwalnia tempa w swoim planie odzyskania finansowej równowagi. Po zapewnieniu sobie aż 100 milionów euro ze sprzedaży loży VIP na Camp Nou oraz podpisaniu wart 44 miliony euro kontrakt na reklamę Demokratycznej Republiki Konga na koszulkach treningowych, kataloński klub szykuje kolejne głośne posunięcia na rynku komercyjnym.
Według informacji przekazanych przez hiszpańskie media, o czym informuje „Mundo Deportivo”, już na najbliższym zgromadzeniu zarządu – zaplanowanym na niedzielę 19 października – socios będą musieli pochylić się nad dwoma nowymi kontraktami. Pierwszy z nich to spektakularne porozumienie z chińskim gigantem MiIdea. Ta znana na całym świecie marka, specjalizująca się w produkcji sprzętu AGD oraz klimatyzacji, ma zastąpić Ambilight jako oficjalnego sponsora na rękawie koszulek „Blaugrany” począwszy od sezonu 2026/27.
Czytaj także
Druga umowa dotyczy Novadial Corporate – firmy z branży nieruchomości, która już teraz jest mocno związana z ekspansją restauracji sygnowanych marką Barça poza granicami Hiszpanii. Klub postanowił zaktualizować i rozwinąć tę współpracę, widząc w niej szansę na dodatkowe źródła przychodów.
Oba kontrakty znalazły swoje miejsce w szóstym punkcie porządku obrad najbliższego spotkania membros. Działacze nie ukrywają, że nowe umowy sponsorskie są istotnym elementem strategii zwiększania wpływów komercyjnych, co ma zapewnić większą elastyczność przy planowaniu kolejnych ruchów transferowych i sportowych.
Oczekiwania wokół tych kontraktów rosną z dnia na dzień – zwłaszcza że Barcelona ostatnio stawia duży nacisk na promowanie swojej marki globalnie, sięgając po partnerów z różnych branż i kontynentów.